Amennyiben a könyvtárban pénz, vagy könyv tartozásod van, 2019. október 1-től a könyvtár a Neptun hallgatói felületén letiltást helyez el, mely korlátozza a vizsgára jelentkezést és egyéb műveleteket. Erről a Neptun felületen felugró ablak figyelmeztet.
A letiltás addig marad érvényben, míg a tartozásaidat nem rendezted a könyvtár felé.
A tartozás rendezésére személyesen, a könyvtárban (abban a könyvtárban, melyben a tartozás keletkezett) vagy pénztartozás esetén online befizetésre van lehetőség.
Az online fizetésről részletesebben: https://www.lib.pte.hu/hu/service/kesedelmi_dijak_online_rendezese-53
Bővebb tájékoztatás a honlapon:
https://www.lib.pte.hu/hu/altalanos_kolcsonzesi_szabalyok
Gyakran ismételt kérdések:
Milyen összeghatárok vannak, mire kell figyelnem?
Hasonlóan az egyéb egyetemi tartozásokat kezelő gyakorlathoz (pl. kollégiumi díj, tandíj meg nem fizetése), október 1-től a könyvtár letiltást helyez el a Neptun rendszerben a könyvtári tartozással rendelkező hallgató adatlapján. Ez a Neptunban elhelyezett kód megtiltja a hallgató bizonyos műveleteit (beiratkozás, tanév eleji bejelentkezés, vizsgára jelentkezés)
Pénztartozás esetén:
• ha a 2000 Ft-ot meghaladja a tartozás
• ha nem haladja meg a 2000 Ft-ot, de 60 nap eltelt a tartozás keletkezése után
Könyvtartozás esetén:
• a kölcsönzési idő után eltelt 20 nap (azaz már két felszólítást kapott e-mailen)
A könyvtár értesít, ha késedelmem van?
A kikölcsönzött dokumentumot a kölcsönzés napjától számított határidőn belül vissza kell szolgáltatni. Aki a határidőt elmulasztja, késedelmi díjat köteles fizetni. A naponta és dokumentumonkénti késedelmi díj 20 Ft.
Felszólítások rendje / kiküldött értesítések:
1. a kölcsönzési határidő lejárata előtt 2 nappal automatikus figyelmeztető email,
2. a határidő lejárta után 1 héttel az 1. felszólítás (emailben, email cím hiányában postai levélben)
3. az első felszólítást követő 7. nap elteltével a 2. felszólítás (emailben, email cím hiányában postai levélben)
4. a 2. felszólítás kiküldését követő 14. nap után tértivevényes levélben a 3. felszólítás
5. amennyiben a Könyvtárhasználó a tartozását a 3. felszólítás kézbesítését követő 15 nap elteltével sem rendezi, a Könyvtár a tartozás behajtását jogi útra tereli.
A kölcsönzési határidő betartása a Könyvtárhasználó kötelessége.
A szabályozás csak a Tudásközpont könyvtáraiban keletkezett tartozásokat érinti?
Nem, az Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont minden hálózati egységére, és a Tudásközpont (Pécs, Universitas u. 2/a) könyvtáraira is ez a szabályozás lesz érvényben 2019. október 1-től.
Mit tegyek, ha este későn, vizsgára jelentkezés közben veszem észre, hogy könyvtári tartozásom van?
A Neptun letiltás addig áll fenn, amíg a tartozásod nem rendezted. A könyvtári rendszer és a Neptun közötti adatfrissítés minden nap 22.30 órakor történik. Ha vizsgára jelentkezést gátolja meg a könyvtárban keletkezett pénztartozás, online átutalás után az alábbi linken tudod frissíteni a rendszert
https://neptun-atkuldes.lib.pte.hu/student
Ha elakadsz, vagy további információra van szükséged, hívj minket telefonon
8.00 - 20.00 óráig a 72/ 501 650 / 28049 melléken.
Van-e részletfizetési lehetőség? Milyen további, esetleg egyéni kedvezményeket lehet igénybe venni? Ha igen, azt ki bírálja el?
Egyéni elbírálásra, részletfizetési kedvezményre indokolt esetben van lehetőség. Alapvetően a könyvtárnak az államháztartási szabályok szerint nincs lehetősége arra, hogy követeléseiről lemondjon.
Méltányosságért kérvényben fordulhatsz a szolgáltatási koordinátorhoz, (Email cím: panasz@lib.pte.hu, telefon: 72 / 501 600 / 28089)