Az esszé- és tanulmányrovatban Selyem Zsuzsa a személyesség tétjéről ír Kertész Imre életművében. Mark Twain Fenimore Cooper írásművészetéről fogalmaz meg lesújtó bírálatot, az írást Mesterházi Mónika fordította. Tímár Árpád tanulmányában azzal foglalkozik, hogy egyes Csontváry-festmények címváltozatai hogyan befolyásolták a képek értelmezését.
Nyolcvan éve született Szederkényi Ervin. A Jelenkor egykori főszerkesztőjéről megemlékező összeállítás élén Szederkényi Ervin rádiós előadásának szövege olvasható. Pálinkás György versét Szederkényihez írt levelek követik, Angyal Endre, Károlyi Amy, Lakatos István, Makay Ida, Nemes Nagy Ágnes, Oravecz Imre, Somlyó György, Tatay Sándor, Várkonyi Nándor és Weöres Sándor tollából. Az összeállítást Szederkényi fotói illusztrálják.
A kritikarovatban Vári György Sándor Iván Az éjszaka mélyén 1914 című regényét recenzálja. Kálmán C. György Falcsik Mari Nőket néző képek című verseskötetéről ír. Gyürky Katalin Oleg Pavlov Orosz trilógia című kötetével foglalkozik. Szilágyi Zsófia a Garami András – Mekis D. János – Németh Ákos által szerkesztett Nemzedéki narratívák a kultúratudományokban című kötetet méltatja.
Borbély Szilárd 1964–2014. A költőre a Keresztesi Józseffel 2012-ben a Műcsarnokban folytatott beszélgetéssel és Takáts József nekrológjával emlékezünk.